Δελτίο Τύπου – Διόδια Σχηματαρίου Χαλκίδας

Προς
Δήμο Ερέτριας

 

 Ερέτρια 10/10/2014
Αριθμ.Πρωτ: 421014

 

Κοινοποίηση
Δημοτική Κοινότητα Ερέτριας
Αντιπολίτευση

Θέμα: Θέση Συλλόγου Ενεργών Πολιτών «Η Μέδουσα» για την εγκατάσταση Διοδίων στην νέα Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας.

 

Με αφορμή το 17ο θέμα που θα συζητηθεί στην 16η δημόσια τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ερέτριας «Ψήφισμα περί μη εγκατάστασης Διοδίων στην νέα Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας» , τα μέλη του συλλόγου ενεργών πολιτών «Η Μέδουσα» εκφράζουν την αντίθεση τους στην εγκατάσταση διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματαρίου – Χαλκίδος) για τους εξής λόγους:

  1. Το συγκεκριμένο έργο κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και εθνικούς πόρους, ωστόσο αποτελεί τμήμα προς εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου στην κοινοπραξία «Νέα Οδός», που επίσης, έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου της Ιωνίας Οδού και η οποία ζητά ανάκτηση του κόστους κατασκευής για το συγκεκριμένο έργο , κόστος το οποίο ποτέ δεν έχει καταβάλει και που τα έσοδα από τα διόδια θα καταλήγουν στη Δυτική Ελλάδα.
  2. Σύμφωνα με την πάγια Νομολογία του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Δ.Ε.Κ) έχει Νομολογηθεί, Κρίνοντας όλο το Νομικό Πλέγμα των Κοινοτικών Οδηγιών έως σήμερα περί των διοδίων για τη χρήση αυτοκινητοδρόμων, ότι:

 

Α) Τα κράτη μέλη ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να επιβάλλουν διόδια σε αυτοκινητοδρόμους , για την χρήση των οποίων, μεταξύ άλλων,  εισπράττουν τέλη κυκλοφορίας.
(σκέψη 4 της  Απόφασης c-157/02/05.02.2004 και Οδηγία Ε.Κ 2006/38/ΕΚ άρθρο 7 παρ. 3) , με εξαίρεση για τα σημεία όπου υπάρχει μια σήραγγα ή μια γέφυρα
(η γέφυρα της Χαλκίδας δεν προβλέπεται στη σύμβαση της «Κοινοπραξίας Νέας Οδού», εφόσον έχει ολοκληρωθεί από το 1992)
Β) Διόδια μπορούν να επιβληθούν ΜΟΝΟ σε χαρακτηρισμένους ως «αυτοκινητοδρόμους», ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ χαρακτηριστικά ανάλογα των αυτοκινητοδρόμων, ήτοι δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ΜΕ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΝΗΣΙΔΑ και επαρκή φωτισμό για τη νύχτα

(σκέψη 4 της  Απόφασης c-157/02/05.02.2004).
Ο Συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος δεν διαθέτει τη νύχτα ΑΣΦΑΛΕΙΣ συνθήκες κυκλοφορίας, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Οδικές Μεταφορές και άρα ΔΕΝ εμπίπτει στην έννοια του ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, όπου δύνανται να επιβληθούν υπό προϋποθέσεις διόδια

  1. Με την αύξηση των διοδίων στο σταθμό Αφιδνών από 2,10 στα 3,35 ευρώ και την εγκατάσταση διοδίων στο δρόμο Σχηματάριου με 0,75 € ανά διέλευση το κόστος μετακίνησης για Αθήνα με επιστροφή θα ανέρχεται στα 8,20 € έχοντας σαν αποτέλεσμα να πληγεί η επισκεψιμότητα στον νομό μας από την υπέρογκη αύξηση του κόστους μετακινήσεων.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, δηλώνουμε αντίθετοι στην εγκατάσταση διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Α11 Σχηματαρίου – Χαλκίδας και επιθυμούμε να σταλεί έγγραφο – αίτημα στον εισαγγελέα Χαλκίδας το οποίο θα έχουν υπογράψει Φορείς , σύλλογοι και πολίτες του Δήμου Ερέτριας που είναι σύμφωνοι με την τοποθέτηση μας αυτή.

Μετά τιμής

 Σύλλογος Ενεργών Πολιτών

«Η Μέδουσα»

 

 

 

Πηγές:
Α) Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων, που πραγματοποιήθηκε στη Χαλκίδα
τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013:
Β) Νικόλαος Μαυραγάνης Δικηγόρος Αθηνών
 
 
Δείτε Επίσης στο Evia Press:
Πρωτοβουλία της περιφέρειας και Δήμων της Εύβοιας για να μην μπούν νέα διόδια-Δυναμικό παρών και απο τον Δήμο Ερέτριας!

Advertisements
Categories: Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου

Πλοήγηση άρθρων

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: